Selasa, 16 Desember 2014

Penyakit Sipilis Dan Ubatnya

Penyakit Sipilis Dan Ubatnya ~ Penyakit siplis adalah salah satu penyakit berjangkit yang perlu dielakkan, oleh lelaki mahupun wanita. Bakteria yang menyebabkan penyakit ini muncul adalah bakteria Treponema pallidum. Penyakit ini boleh menular melalui hubungan seksual, baik seksual vaginal, anal, oral, maupun rektum. Sifilis tentu tidak berjangkit melalui tukar-menukar pakaian, knop pintu, peralatan makan, tempat pemegang tandas, dan kolam renang. Kerana, sipilis memang terjadi kerana berkembangnya bakteria dalam tubuh, dan bila diluar bakteria ini akan mati.

Untuk mengetahui penyakit sipilis dan ubatnya lebih jauh, perhatikan hal-hal berikut ini:
  • Salah satu hal terjadinya penyakit sipilis dan ubatnya ini, adalah dengan memperhatikan pola hidup seks sihat. Pola seks sihat ini adalah dengan hanya mempunyai satu pasangan sahaja, dan mengelakkan pola seks bebas. Kerana, semakin banyak melakukan seks dengan berganti-ganti pasangan, semakin besar juga peluang terjadinya sipilis. Bila hanya mempunyai satu pasangan sahaja, tentu boleh saling menjaga kebersihan dan kesihatan tubuh. Dan pada masa berkaitan, boleh menggunakan kondom. Kondom ini berfungsi untuk mengelakkan kemasukan bakteria jahat terjadinya sipilis.
  • Sipilis juga perlu dielakkan oleh wanita yang sedang hamil. Hal ini boleh menyebabkan bayi terkena penyakit sipilis dan ubatnya wanita hamil perlu melakukan rawatan dengan rutin. Jika tidak, sipilis boleh saja menjangkit calon bayi yang ada didalam kandungan. Masalah yang diambil ilmunya pun sangat dikhuatiri, iaitu berlaku masalah pada mata, bahkan boleh terjadi buta. Tak hanya itu saja, penyakit yang juga biasa disebut dengan raja singa ini, boleh mengakibatkan terganggunya sistem pernafasan dan sistem saraf bayi. Masalah-masalah ini tentu akan terbawa ketika bayi tersebut lahir ke dunia. Untuk menghindrinya, boleh melakukan test sama ada wanita hamil mempunyai penyakit sipilis atau tidak. Kalau mengidap siplis, tentu harus melakukan rawatan sampai tuntas


Berikut Tanda tanda Seseorang Dijangkiti Sipilis
Sipilis disebarkan melalui hubungan langsung dengan pesakit Sipilis. Ulser / luka Sipilis berlaku terutama pada kawasan alat kelamin, faraj, dubur, atau di dalam rektum. Ulser juga boleh berlaku pada bibir dan di dalam mulut dan penyebaran berlaku semasa melakukan hubungan seks vagina, dubur atau oral. Wanita hamil yang dijangkiti penyakit ini boleh menyebarkan kuman Sipilis kepada bayi yang dikandungnya. Sedikit sekali kemungkinan Sipilis merebak melalui tandas, gagang pintu, kolam renang, tab mandi, pakaian bersama, atau alat makan.
 

Gejala Gejala Dan Peringkat Sipilis

Sipilis berlaku secara beransur-ansur, dan gejala berbeza pada setiap peringkat. Peringkat tersebut mungkin terjadi secara bertindih, dan gejala tidak selalu terjadi sesuai urutan peringkat. Anda juga mungkin dijangkiti dengan kuman Sipilis dan tidak melihat apa - apa gejala selama bertahun - tahun.

 
 
Tahap 1: Tingkat Rendah (Primary)
Satu atau lebih ulser / luka di zakar akan kelihatan, labia (bibir faraj), dubur dan kadang - kadang pada mulut dan bibir. Ulser ini dipanggil 'chancre' (klik untuk gambar chancre - amaran: visual sensitif) dan akan hilang selepas beberapa minggu. Awal gejala peringkat pertama terjadi sekitar 10 hingga 90 hari (rata-rata 21 hari) setelah dijangkiti Sipilis chancre biasanya bulat, keras, kecil, dan tidak menyakitkan. Ia muncul di tempat di mana Sipilis memasuki tubuh. Chancre berlangsung selama 3 hingga 6 minggu, dan akan sembuh tanpa rawatan. Namun, jika rawatan tidak diberikan, jangkitan akan beralih ke peringkat 2 (secondary).

   
Tahap 2: Tahap menengah (Secondary)

  Tahap ini biasanya bermula dengan timbulnya ruam pada satu atau lebih bahagian badan. Ruam ini biasanya tidak akan menyebabkan iritasi dan akan keluar ketika chancre / ulser Sipilis sedang sembuh atau beberapa minggu selepas chancre telah sembuh. Ciri ruam Sipilis tahap 2 adalah kelihatan kasar, merah, atau tompok coklat kemerahan di kedua telapak tangan dan bahagian tapak kaki. Namun, ruam mungkin tampil berbeza - nipis, tidak jelas dan berlaku pada bahagian badan yang lain, menyerupai ruam biasa sehingga itu tidak disedari sebagai ruam Sipilis. Selain ruam, antara gejala Sipilis tahap 2 yang lain termasuk:
  •      demam
  •      pembengkakan kelenjar limfa
  •      sakit tekak
  •      rambut gugur
  •      sakit kepala
  •      pengurangan berat badan
  •      sakit otot dan keletihan

Pada peringkat ini, Sipilis adalah sangat mudah berjangkit dan boleh menjangkiti pasangan dengan mudah melalui hubungan seks. Rawatan boleh dilakukan pada setiap masa selama tahap 1 dan 2 dan ini boleh sembuh. Tanpa rawatan, tanda - tanda dan gejala Sipilis peringkat 2 mungkin hilang selepas beberapa minggu. Nanum jika rawatan tidak diberikan, jangkitan akan kembali dan beralih ke tahap 3.

 
Tahap 3: Tahap pendam / tersembunyi

Sipilis tahap 3 adalah terpendam (tersembunyi) dan peringkat ini bermula apabila gejala peringkat 1 dan 2 telah hilang. Tanpa rawatan, pesakit Sipilis akan terus mempunyai Sipilis walaupun tidak ada tanda - tanda atau gejala; jangkitan adalah kekal di dalam tubuh. Tahap pendam ini boleh bertahan selama bertahun - tahun, terkadang hingga 20 tahun sebelum beralih ke peringkat 4 iaitu peringkat akhir / akhir.

 
Tahap 4: Tahap akhir / akhir

Sipilis tingkat 4 terjadi pada kira-kira 15% daripada mereka yang pernah dijangkiti Sipilis yang tidak mendapatkan rawatan. Tahap ini boleh muncul 10-20 tahun selepas jangkitan pertama diperolehi. Di peringkat akhir Sipilis, penyakit ini kemudian merosakkan organ dalaman, termasuk otak, saraf, mata, jantung, saluran darah, hati, tulang dan sendi. Tanda dan gejala peringkat akhir / akhir Sipilis termasuk kesukaran menyelaras pergerakan otot, lumpuh, mati rasa, penglihatan kabur dan buta, dan juga demensia (nyanyuk / hilang akal). Kerosakan ini boleh menjadi cukup serius sehingga menyebabkan kematian.

 
Risiko Sipilis Terhadap Wanita Hamil

Bakteria Sipilis boleh menjangkiti bayi ketika di dalam kandungan. Bergantung pada masa berapa lama wanita hamil tersebut telah dijangkiti kuman Sipilis, dia mungkin berisiko tinggi untuk mengalami stillbirth (bayi yang lahir mati dalam kandungan) atau melahirkan bayi yang meninggal tak lama selepas kelahiran. Bayi yang dijangkiti kuman Sipilis mungkin juga dilahirkan tanpa ada apa - apa tanda atau gejala penyakit. Namun, jika tidak segera diubati, bayi tersebut mungkin akan mengalami masalah serius dalam masa beberapa minggu. Bayi yang tidak dirawat mungkin lambat berkembang (perkembangan yang lambat), kejang, atau mati.
 

Cara Mengesan Sipilis

Beberapa doktor / doktor boleh mengesahkan dan mengesan Sipilis dengan memeriksa spesimen yang diambil dari chancre (ulser / lepuh / luka Sipilis) menggunakan mikroskop khas yang dipanggil mikroskop medan - gelap. Jika bakteria Sipilis hadir dalam spesimen, seperti dapat dilihat melalui mikroskop tersebut. Ujian darah juga boleh menentukan sama ada seseorang mempunyai Sipilis. Segera selepas jangkitan berlaku, badan akan menghasilkan antibodi Sipilis yang dapat dikesan oleh ujian darah. Ujian darah adalah tepat, selamat dan murah. Selepas penyakit telah berjaya dirawat, tahap rendah antibodi Sipilis mungkin akan tetap di dalam darah untuk beberapa bulan atau tahun. Oleh kerana Sipilis yang tidak dirawat pada wanita hamil boleh menjangkiti dan mungkin membunuh bayi yang dikandung, setiap wanita hamil perlu menjalani ujian darah untuk Sipilis.

 
 
Risiko Pesakit Sipilis Terhadap HIV

  
Ulser / luka di kemaluan (chancres) disebabkan oleh Sipilis, memudahkan pemindahan kuman HIV secara seksual. Apabila seseorang mempunyai Sipilis, risiko untuk mendapat jangkitan HIV akan meningkat sehingga 5 kali ganda jika dia terkena virus itu. Ini kerana, ulser yang disebabkan oleh seperti Sipilis, menyebabkan kudis, luka, atau rekahan pada kulit, di mana luka ini boleh berdarah dengan mudah. Dan ketika kenalan dengan mukosa mulut, lendiran faraj dan dubur ketika melakukan hubungan seks, ini akan meningkatkan risiko untuk dijangkiti HIV, jika terkena virus itu.

 
Cara Rawatan Penyakit Sipilis

Sipilis mudah dirawat dan disembuhkan jika dikesan di peringkat awal .Satu suntikan penisilin dan antibiotik, akan menyembuhkan seseorang yang dijangkiti kuman Sipilis kurang dari setahun. Dos tambahan diperlukan untuk merawat pesakit Sipilis yang dijangkiti lebih daripada satu tahun. Tidak ada tips, rawatan traditional atau ubat di farmasi (over - the - counter) yang boleh menyembuhkan Sipilis. Rawatan yang diberikan oleh doktor anda akan membunuh bakteria Sipilis dan mencegah kerosakan yang lebih teruk, tetapi ia tidak akan dapat memperbaiki kerosakan yang telah dilakukan (jika ada). Kerana rawatan yang berkesan mudah didapati, mereka yang aktif secara seksual dan terkena risiko dijankiti (mengamalkan seks bebas dan bertukar pasangan) digalakkan untuk menjalani pemeriksaan mengesan Sipilis dan penyakit yang lain, sebelum terlambat. Anda perlu menyatakan dengan jelas kepada doktor anda untuk melakukan pemeriksaan Sipilis /. Mereka yang sedang menerima rawatan Sipilis harus menahan diri dari melakukan hubungan seks dengan pasangannya sehingga luka Sipilis telah sembuh sepenuhnya. Pesakit juga perlu bertanggungjawab untuk memberitahu pasangan seks mereka supaya mereka juga boleh diuji dan menerima rawatan jika perlu.

 
Risiko Seseorang yang Pernah Dijangkiti Sipilis

Jika seseorang pernah mengalami Sipilis dan telah sembuh, ia tidak melindungi seseorang dijangkiti kembali. Hanya ujian makmal boleh mengesahkan sama ada seseorang itu memhidapi Sipilis. Oleh kerana kudis / luka Sipilis boleh tersembunyi di dalam faraj, dubur atau mulut, itu mungkin tidak jelas bahawa pasangan seks mengidap Sipilis. Sila berunding dengan doktor anda untuk memastikan sama ada anda perlu diuji semula untuk mengesan Sipilis selepas menerima rawatan.

 
Cara Pencegahan Sipilis

Cara terbaik untuk mengelakkan penyebaran penyakit kelamin, termasuk Sipilis, adalah menahan diri dari hubungan seksual atau berada dalam hubungan yang saling monogami dengan pasangan yang telah diuji dan disahkan tidak dijangkiti. Mengelakkan penggunaan alkohol dan dadah juga boleh membantu mencegah penyebaran Sipilis kerana kegiatan ini boleh menyebabkan perilaku seksual yang berisiko. Adalah penting bagi setiap pasangan seks untuk bercakap / memberitahu satu sama lain tentang status kesihatan seksual mereka dan sejarah lain sehingga tindakan pencegahan dapat diambil. Penyakit ulser kelamin seperti Sipilis, boleh berlaku di kedua-dua kawasan kemaluan lelaki dan perempuan yang dilindungi oleh kondom, serta di kawasan yang tidak dilindungi. Penggunaan kondom yang betul dan konsisten hanya boleh mengurangkan risiko Sipilis, serta herpes kemaluan ketika daerah yang dijangkiti itu dilindungi, dan bukan langkah pencegahan 100%. Kondom yang dilincirkan dengan spermisid juga tidak akan membantu dalam mencegah penyebaran dan bukan pencegahan untuk atau HIV. Penyebaran termasuk Sipilis tidak boleh dielakkan dengan membasuh kemaluan, membuang air kecil, atau douching selepas seks. Jika ada lelehan / lendiran / keputihan luarbiasa, sakit, atau ruam, khususnya di kawasan pangkal paha, anda harus berhenti dari melakukan hubungan seks dan berjumpalah doktor dengan segera.
 

 

Pengobatan Penyakit Kalamin De Nature


Alhamdulilah .."De Nature Indonesia" Menyediakan Obatnya. Obat merupakan Kombinasi herbal yang ampuh tanpa menimbulkan efeksamping. De Nature Indonesia berusaha memudahkan anda dalam mendapatkan obat obat herbal yang sudah terbukti kemanjurannya.

http://klamidia.blogspot.com/


Obat Penyakit sipilis

Obat Gonore Sipilis Raja Singa De Nature Terbaru Rp295.000





Obat Sipilis Gonore Kencing Nanah Raja Singa

Obat Sipilis,Gonore,Klamidia De Nature Merupakan Ramuan Kombinasi Herbal yang bermanfaat untuk Melancarkan Kencing, mengobati Infeksi saluran kencing yang diakibatkan oleh Bakteri Treponema Pallidum ataupun bakteri Nisseria gonorheae.

Obat Herpes Luka Gatal Kelamin
Obat Herpes, Luka Sipilis Paket Standard  Rp445.000



Obat Herpes, Luka Sipilis Paket Standard 

Merupakan Obat Sipilis Paket Standard dengan ditambah Salep+ De Nature yang digunakan untuk mempercepat proses pengobatan luka sipilis / Herpes dari luar (Pengobtan Luar dalam)


Obat Herpes/Luka Di Kelamin

Obat Luka Sipilis,Herpes, Paket Khusus Rp750.000


Obat Luka Sipilis,Herpes, Paket Khusus

Paket Pengobatan Sipilis/Herpes Genital Paket Khusus De Nature ini terdiri dari Obat paket penyakit sipilis/gonore herpes paket standard ditambah kapsul bersih darah, kapsul sirih merah.Kapsul Sirih Merah dan bersih darah merupakan herbal yang Insya Allah dapat membantu membasmi bakteri/virus dalam darah, sehingga pengobatan lebih lengkap dan efektif.



Obat Kutil Kelamin Paket Lengkap
Obat Kutil Kelamin Paket khusus Rp1.000.000

Bebas Biaya Kirim Untuk  Kota - Kota Di pulau Jawa..


Obat Kutil Kelamin Paket khusus

Obat Kutil Kelamin Paket Khusus Merupakan Obat Paket Khusus Herpes yang ditambah Dengan Salep Perontok Kutil Ramuan Khudus dari De Nature Indonesia yang Insya Allah dapat merontokan Kutil Kelamin dengan cepat dan aman. 
Berdasarkan pengalaman ratusan pasien kami setiap minggunya, Pengobatan Kutil Kelamin Jengger Ayam Paket Khusus/Lengkap dapat dirasakan khasiatnya dlm waktu 5harian, dalam 5 harian pada umumnya Kutil sudah rontok dan selanjutnya adalah pemulihan kulit.
Untuk memastikan bersih atau belumya virus HPV dalam tubuh penderita sebaiknya dilakukan tes lab, jika virus masih ada dalam tubuh penderita, disarankan melanjutkan pengobatan dengan menggunakan obat  herbal pembasmi virus dari dalam ditambah dengan madu ramuan khusus dari De Nature. Insya Allah Anda akan segera terbebas dari infeksi Virus HPV.



   Telp/SMS:

  087848145600


  081372870086


  081373870086


  7DD7EF1A



Testimoni

Berikut adalah Cerita yang sudah pernah Menggunakan Obat Sipilis atau Obat Kencing Nanah yang Ampuh !!!

08213776xxx (maaf, disamarkan)

Teman saya pernah terkena sipilis, sangat mengerikan. Tiap kencing sakit, pokoknya tersiksa sekali. Tapi setelah minum obat sipilis, dalam waktu 2 hari sudah kering. Mantap banget !!
08136566xxx (sms klien yang beli ke saya dari Surabaya)

Pagi mas, terimakasih banyak. Obat sipilis yang saya beli kemarin emang bagus, teman saya dari batam juga mau beli. Sekali lagi terimakasih

085247210xxx (sms dari Sampit Kalteng)

Alhamdulillah, sekarang saya sudah sehat mas. Saya menawarkan ke teman dan mau beli 4 paket ke Kal-teng. Terimakasih mas

0857 3920 xxx (pasien dari pulau Bali)

Saya kena sipilis sudah seminggu lebih saya sangat khawatir banget dengan penyakit saya ini, apalagi dengan keluarga saya. lalu saya coba nyari informasi di internet dan saya nemukan alamat web ini,lalu saya coba kontek ke nomer 081372870086 setelah saya coba konsultasi dan minta sarannya saya disarankan minum obat khusus penyakit sipilis, setelah saya mengkonsumsi baru 2 hari nanah yang tadinya keluar dari kelamin saya sudah berhenti juga rasa sakit setiap kencing juga sudah hilang. Saya nggak tahu bagaimana nasib saya seandainya saya tidak segera diobati terimakasih bos semoga kedepannya semakin maju dan jaya selalu.

081350545xxx (Penajam Kaltim)
Terimakasih bos, saya kemarin terkena kencing nanah, alhamdulillah tiga hari dah mampet. Obat ini memang joss…
Bagi anda yang terkena kencing nanah, jangan ragu beli disini








Pantangan dan Anjuran  

 Hindari makanan seperti;
  • Daging,terutama daging kambing,Babi,
  • Ikan,terutama Ikan bandeng. tongkol,ikan asin,cumi,udang,kepiting,seafood.
  • Ayam broiler,telor
  • Mentimun, kol..
  • Kopi,susu dan minuman bersoda/beralkohol
Tips..
  • Jaga kebersihan..hati dan pikiran..serta berdo'a.
  • Usahakan alat vital dlm keadaan kering.
  • Cuci pakian dalam,terpisah.Sebelumnya, rendam pakai air panas sekitar 5menit.
  • Untuk menekan perkembangan bakteri,sambil menunggu obat, sebaiknya makan bawang putih mentah sekali makan 3siung ukuran sedang ,3xsehari,jika tidak kuat langsung makan..bawang putih dapat diiris kecil2,diminum seperti minum obat.
  • Jangan begadang
  • Perbanyak minum air putih hangat.
  • Obat harus dihabiskan sesuai aturan minumnya..
  • Untuk membantu melancarkan kencing dan menjaga stamina , makan semangka beserta putihnya,dan minum jus alpukat.


Telp/SMS:

WhatsApp: 081372870086
 
 087848145600 
 
YM:

 

De Nature Indonesia

 

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Catatan: Hanya anggota dari blog ini yang dapat mengirim komentar.